Indiferent ce sintagmă alăturam termenului de „vânzare”: de valoare, consultativă, înțelesul comun este acela că „faci ceva, cuiva”, și nu că „faci ceva cu cineva”. Iată de ce percepția generală este că actul vânzării este legat de sentimentul de teamă. Clientul se teme că va cumpăra ceva de care nu are neapărata nevoie sau că i se va irosi timpul cu discuții irelevante. Vânzătorul se teme că va fi refuzat, că nu își va face planul de vânzări.
Ca reacție de apărare, vânzătorul va explica ce minunat este produsul sau serviciul său, fără să-și pună întrebarea „cu ce se alege” potențialul client din toate acestea?
Clientul, în același timp va alege practici de cumpărare care să combată tehnicile invazive de vânzare: va trimite cereri de ofertă la furnizori, va cere ca eventualele întrebări să fie adresate în scris, iar răspunsurile vor fi seci și evazive.
Promisiunea noastră este ca, până la finalul acestei sesiuni, veți:
conștientiza impactul propriilor acțiuni asupra potențialilor clienți;deprinde căile de motivare, influențare și convingere a oamenilor, diversele stiluri de exercitare a influenței bazate pe încredere reciprocă;dezvoltă atitudini proactive în interacțiunea cu clienții, în scopul atingerii obiectivelor de vânzări.