C
COACHING PENTRU PERFORMANTA

Succesul nostru ca manageri nu depinde doar de realizarile noastre personale, ci şi de realizările oamenilor din subordinea noastră. Pentru ca aceste realizări să fie cu adevărat excepţionale este nevoie ca membrii echipei să-şi valorifice cât mai eficient abilităţile şi să-şi atingă nivelul maxim de potenţial. Uneori însă, acest lucru nu se poate întampla de la sine şi este nevoie de sprijinul nostru. Coaching-ul, prin metodele sale specifice, este acel instrument managerial a cărui utilizare facilitează dezvoltarea personală şi conduce la îmbunătăţirea performanţei.

Promisiunea noastră este ca, până la finalul acestei sesiuni, să învăţaţi:
•    cum să recunoaşteţi momentul potrivit şi/sau necesar pentru a face coaching;
•    care sunt etapele procesului de coaching;
•    cum să utilizaţi o serie de metode specifice coaching-ului.

D
DELEGARE EFICACE

Uneori avem tendința să spunem: „Doar eu pot face acest lucru bine...”. Acest tip de gândire, însă, duce la supraîncărcarea propriului program și, în același timp, ne împiedică să valorificăm la maximum potențialul de timp și abilități al echipei. Delegând sarcini, putem descoperi că și alții se pot dovedi cel puțin la fel de capabili odată ce li se oferă oportunitatea. În plus, vor fi îndeplinite mai multe sarcini într-un timp mult mai scurt, iar performanța echipei va crește. Delegarea devine astfel un instrument puternic de management, prin care putem îmbunătăți eficiența activității noastre și a echipei.

Promisiunea noastră este că, până la finalul acestei sesiuni, să învățați:

când este momentul potrivit pentru a delega sarcini; cei 4 pasi ai procesului de delegare eficace.

D
DEZVOLTAREA ECHIPELOR

Managementul unei echipe nu este o muncă simplă. Oamenii au personalități diferite, abilități și stiluri de muncă diverse și comunică în moduri diferite. De aceea, rolul nostru ca lideri este să gestionăm cât mai eficient etapele formării și dezvoltării echipei, astfel încât aceasta să ajungă la performanță.

Promisiunea noastră este că, până la finalul acestei sesiuni, să învățați cum să:

vă mobilizați oamenii ajutându-i să-și găsească și să-și definească propriul rol în fiecare etapă de dezvoltare a echipei; promovați cooperarea și colaborarea pentru a consolida sinergia echipei.

E
EFECTUL PYGMALION

Studiile psihologice au arătat că oamenii au tendința să actioneze conform așteptărilor pe care ceilalți le au de la ei. Cu alte cuvinte, dacă avem așteptări limitate de la oamenii noștri, și rezultatele lor vor fi limitate, în timp ce așteptările mari vor conduce la rezultate de excepție. Aplicarea acestei teorii, cunoscută sub numele de „Efectul Pygmalion”, poate contribui la creșterea semnificativă a productivității echipei și a stării de spirit a acesteia, a curajului și încrederii în sine.

Promisiunea noastră este ca, până la finalul acestei sesiuni, să învățați:

cei 4 factori ai “Efectului Pygmalion”: climat, feedback, input și output; care sunt elementele esențiale pentru construirea încrederii angajaților.

F
FEEDBACK CONSTRUCTIV

A da și a primi feedback este unul dintre cele mai importante procese de comunicare într-o organizație. Dar, din păcate, în loc să recunoaștem valoarea feedback-ului ca instrument pentru îmbunătățirea continuă a performanței, acesta este văzut mai degraba ca o sesiune de critica care generează nervi și teamă. Atunci când este făcut corect și bine-intenționat, feedback-ul este calea cea mai bună către excelență în activitatea profesională.

A da feedback este o abilitate. Și, ca orice abilitate, este nevoie de practică pentru a o dezvolta și pentru a căpăta încredere.

Promisiunea noastră este ca, pana la finalul acestei sesiuni:

să descoperiți principiile procesului de feedback constructiv;să identificați structura unui feedback eficace;să deprindeți tehnici de livrare a feedback-ului constructiv.

L
LEADERSHIP SITUAțIONAL

Un bun lider este cel care are viziune, dar și abilitatea de a o împărtăși celorlalți, de a-i mobiliza și determina să adere la ea. Aceasta este definiția simplă și general acceptată a unui lider. În realitate, este nevoie chiar de mai mult decât atât. Oamenii cu care lucrăm sunt diferiți, iar situațiile din viața profesională pot fi uneori extrem de complexe. Așadar, pentru a fi buni lideri trebuie să știm să ne adaptam permanent stilul de conducere oamenilor cu care lucrăm și situațiilor cu care ne confruntăm.

Promisiunea noastră este că, până la finalul acestei sesiuni, să învățați să:

aveți o abordare flexibilă, adaptată nevoilor reale ale angajaților și nu bazată doar pe propriile tipare comportamentale;folosiți eficient 4 stiluri diferite de leadership, adecvate caracteristicilor specifice ale oamenilor și situațiilor.

L
LEADERSHIP VIZIONAR

S-a împământenit ideea că liderii sunt înnăscuți. Această idee preconcepută i-a descurajat întotdeauna pe managerii care au considerat că nu dețin această calitate, împiedicându-i să-și îndrume subordonatii către realizări notabile. Cu toate acestea, un studiu recent arată că, deși unii manageri s-au născut să conducă, un număr mult mai mare pot să învețe acest lucru.

În urma unei cercetări desfășurate pe parcursul a 6 ani, analizând peste o mie de studii de caz, Kouzes și Posner au descoperit că leadership-ul constă în 5 practici de bază care pot fi insusite de către orice manager care dorește să devină un lider autentic.

Promisiunea noastră este că, până la finalul sesiunii, veți:

conștientiza  cum acționează marii lideri;deține 5 practici esențiale În atragerea oamenilor către performanță și stimularea dorinței de succes.

M
MANAGEMENTUL SCHIMBăRII

Schimbarea generează în mod inevitabil rezistență. Chiar și cele mai bine gândite planuri strategice vor eșua, dacă această rezistență la schimbare nu este luată în calcul și depășită. Adevarata provocare este să creezi un val de schimbare, în timp ce iți asiguri angajamentul subalternilor și sprijinul altor părți interesate în realizarea schimbării.
Promisiunea noastră este că, până la finalul acestei sesiuni, să învățați:

cum să identificați cele trei faze ale tranziției și cum să explicați provocările și oportunitățile caracteristice fiecăreia;tehnicile necesare pentru a facilita trecerea cât mai usoară a oamenilor prin situații de schimbare;cum să contracarați adversarii schimbării: cultura corporatistă, motivația, obstacolele, absența viziunii.

M
MANAGEMENTUL PERFORMANțEI

Astăzi, majoritatea companiilor, dacă nu toate, implementează sisteme de management al performanței. Aceste sisteme cuprind politici clare, reguli, formulare și proceduri. În ciuda acestui fapt, dacă sistemul nu este perceput ca fiind important din perspectiva angajatilor sau a managerilor, sau daca mai degrabă contribuie la demotivarea personalului, ca urmare a faptului că obiectivele nu sunt clare pentru toți, atunci succesul nu este garantat.

Indiferent cât de bun este sistemul stabilit de companie, dacă nu este implementat de oamenii potriviți în modul potrivit, își pierde credibilitatea și poate provoca mai mult rău decât bine. Din poziția de manageri, voi sunteți primii care acordă încredere sistemului, iar comportamentul vostru consecvent, cinstit și responsabil este indispensabil pentru ca procesul să se desfășoare cu succes.

Promisiunea noastră este că, până la finalul acestei sesiuni, să învățați:

să stabiliți obiective clare, profesionale și comportamentale;să utilizați tehnici pentru monitorizarea procesului și evaluarea rezultatelor.

M
MANAGEMENTUL RISCULUI

Riscurile sunt mereu prezente în viața noastră. În afaceri, le întâlnim frecvent și, de cele mai multe ori, riscurile ne modelează deciziile, dar și indeciziile. Important este să conștientizăm că ele aduc avantaje economice semnificative celor care au curajul să le confrunte și să le gestioneze, sau altfel spus, aduc „prima de risc”.

Promisiunea noastră este ca, până la finalul acestei sesiuni, să învățați:

cele 5 etape ale ciclului de management al riscului și tehnicile specifice fiecărei etape;cele 4 strategii de realizare a planurilor de acțiune în managementul riscului.

M
MOTIVATIA PENTRU MUNCă

Pentru un manager, productivitatea oamenilor din subordine este o responsabilitate primară. O sursă majoră de productivitate o reprezintă satisfacția angajaților față de slujba lor și motivația pentru muncă.

Pentru a munci bine, oamenii trebuie să fie puternic implicați în job-ul lor și angajați în atingerea anumitor obiective, variind de la obiective simple precum a face bani sau a ajunge mai repede acasă, până la obiective mai complexe, precum creșterea cotei de piață sau diminuarea costurilor de producție. Încercarea de a face o lista cu factorii care pot motiva și energiza oamenii să realizeze mai mult, poate fi o sarcină destul de dificilă.

Totuși, noi vă promitem că în această sesiune veți:

înțelege principalele teorii motivaționale;învață o serie de strategii pentru a motiva și a crește nivelul de satisfacție al angajaților cu privire la slujba lor.

P
PLANIFICAREA STRATEGICă

Multe companii înfruntă schimbările pe care le aduce viitorul fără a fi cu adevărat pregătite. Astfel, într-un mediu competitiv aflat în permanentă schimbare, succesul este dat de calitatea gândirii strategice, si nu atât de mult de calitatea planificării operaționale. Planificarea strategică stabilește direcția și obiectivele organizaționale. Ea reprezintă eficacitate și înseamnă că faci lucrurile corecte – cele care trebuie făcute. Este esențial ca managerii să înțeleagă strategia companiei pe termen mediu și lung și să o plaseze în contextul propriilor preocupări și obiective.

Promisiunea noastră este că, până la finalul acestei sesiuni, să învățați să:

recunoașteți importanța planificarii strategice;înțelegeți principalele instrumente de analiză și de decizie strategică;înțelegeți diferitele abordări ale managementului strategic.

L
LUAREA DECIZIILOR

Luarea deciziilor este o abilitate esențială de leadership. Dacă știți cum să luați la timp decizii bine fundamentate, veți fi capabili să vă conduceți echipele către performanță. A decide înseamnă deseori a face o alegere. A face o alegere necesită o mare varietate de abilități personale, precum capacitatea de a aduna și procesa informații, gândire logică, creativitate, asertivitate și empatie față de problemele și nevoile altor oameni. Dar a lua decizii reprezintă de asemenea o cunoaștere aprofundată a tehnicilor și a pașilor procesului de luare a deciziilor.

Promisiunea noastră este că, până la finalul acestei sesiuni, să învățați:

importanța luării deciziilor;să prioritizați deciziile, în funcție de importanța sau dificultatea lor;să abordați structurat procesul de luare a deciziilor.

A
ADAPTIVE ORGANISATIONAL CULTURE

”Ce ți se întâmplă dacă faci ceva prost? Dar dacă faci ceva foarte bine?” Răspunsurile la aceste intrebări descriu cel mai bine cultura organizației în care activezi. O cultură în care se pune accent pe inovare, încurajarea opiniilor și a colaborării va conduce in mod predictibil catre performanță. În peste 10 ani de experientă, alături de sute de organizații din România, am învățat să livrăm exact ce are nevoie fiecare companie în parte. Contactându-ne, puteți beneficia de această experiență.

A
AGILE PERFORMANCE MANAGEMENT

Spre deosebire de managmentul performanței traditional, Agile Performance Management este dinamic și are o structură orizontală. Nașterea acestui nou model de evaluare își are sursa în explozia social media, în transformarea culturii într-un avantaj competitiv și în apariția unui nou model de a lua decizii, bazat pe surse de informație multiple (crowdsourcing). Agile Performance Management este centrat atât pe procese, cât și pe rezultate, acestea fiind flexibile și transparente pentru toți cei implicați. Alinierea angajaților la obiectivele declarate este un punct cheie. Caracterul dinamic al acestui tip de managment al performanței este vizibil în feedback-urile frecvente, precum și într-un model de funcționare bazat mai degrabă pe colaborare decât pe autoritate. Accentul este pus pe creștere și comunicare în ambele sensuri între management și angajați. Rezultatul este că angajații înțeleg scopul acțiunilor lor, ceea ce duce la creșterea gradului de implicare și performanță.