Livon™ - Diferentiere si Pozitionare

Patru companii se gasesc intr-o competitie dura pentru aceiasi clienti intr-o piata aflata in continua crestere. Provocarea suprema este de a construi si de a mentine o baza de clienti profitabila.


Cine va deveni lider de piata? La inceput, cei patru sunt "peste tot". Realitatea din piata le demonstreaza rapid ca produsele si serviciile lor nu pot reprezenta totul pentru toata lumea si ca o pozitionare competitiva devine esentiala. Pe care dintre clientii actuali ar trebui sa-i pastreze? Ce alti clienti potentiali ar trebui vizati?
 
A avea succes inseamna a construi o pozitie puternica pe piata si a dezvolta capacitatea de a o apara.
 
Echipa de management trebuie sa decida pozitia de piata dorita si sa o obtina in cel mai rentabil mod. Echipele analizeaza cercetari de piata pentru a le ajuta in deciziile tactice:

  • sa ma indrept spre o piata cu standarde ridicate... sau standarde joase?
  • sa urmaresc o nisa unica... sau sa atac pozitia unui concurent?
  • sa construiesc trenduri in avans... sau sa astept cererea sa creasca?
  • sa concurez prin diferentiere... sau prin pret?
  • sa-mi apar pozitia construita cu orice pret... sau sa o schimb?


Astfel, echipele afla de ce este nevoie pentru a fi "global" - sa adopte un cadru global al unei strategii si sa-l aplice cu succes in conditiile pietei locale.