Managementul vanzarilor

„Un vanzator, asemeni unei baterii, produce si consuma constant energie. Daca nu se reincarca la intervale regulate de timp, curand se epuizeaza. Aceasta este una dintre cele mai mari responsabilitati ale leadership-ului in vanzari.”  R.H.Grant
 
Managementul vanzarilor nu este nici simplu, nici complicat. Este, pur si simplu, gestionarea functiei de vanzari a unei companii. Managerii de vanzari se implica atat in strategie (planificare), cat si in probleme si procese de personal (implementare). Trebuie sa conlucreze eficient cu echipele lor, cu alte departamente ale organizatiei din care fac parte si cu clientii.
 
Exista patru etape majore ale procesului de management al vanzarilor:

  • definirea rolului strategic;
  • dezvoltarea fortei de vanzari;
  • directionarea acesteia;
  • evaluarea eficacitatii si performantei echipelor.


Promisiunea noastra este ca, pana la finalul acestei sesiuni, veti dobandi instrumentele necesare care va vor ajuta in a defini, dezvolta, directiona si evalua proproia echipa.